Mera mask

Jag har hunnit med att virka två maskar till.

Den första efter samma modell som tidigare (helt efter mitt eget huvud), men skiljer sig förstås lite. Det är roligt att variera sig. Garnet är ett bomullsgarn i härliga färger och gick inte att motstå. Sen fick masken (jag kallar dem för maskar även om vissa tycker att de ser mer ut som sjöhästar) en punkig frisyr i turkost. En till punkmask ska det bli av resten av garnet för den blev så härligt färgglad och kul.



Nästa mask, som också är ett eget påhitt är en som jag har börjat med för ett tag sen (efter att jag virkat färdigt myran), men den har fått vila lite medan annat har kommit emellan. Under alla långa resor i sommar och lediga kvällar har den också hunnit bli färdig.


Båda har förstås små bjällror i sig som inte pinglar så mycket utan mera skallrar på grund av stoppningen, men de låter och det är huvudsaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0