Gästalster: av iDa

Härmed presenterar jag min syster Ida, aka iDa. Hon är också en nybliven virkfantast. Det var jag som lurade in henne i garnernas värld när hon var här på besök och ville ha något att göra på bussen på väg hem. Kort efter bussturen var det lämpligt nog rea på garn och ja, hon har också en hög garner hemma som bara väntar på att bli virkade.
Här är hon i egen hög person iförd sitt första projekt. Bilderna är klickbara.

Såhär säger iDa själv:  ..ett av mina första virkade mästerverk! ;o) ..tillägg: kortet tog jag på mig själv på jobbet 07.09 på morgonen, dvs. på en mycket trött iDa..

Sen kommer ett par tofflor ett, om du frågar mig, mycket klokt val av projekt. Alla bör som sagt ha ett par ulltofflor. Jag gillar färgkombinationen väldigt mycket med den lilla illrosa knappen som pricken över i.

Såhär säger iDa själv:  ..i oktober gjorde jag färdigt mina tofflor som jag virkade i våras.. de blev färdiga först i oktober eftersom det var då jag behövde dem första gången när mina fötter frös.. satte dit "snörena" på ovansidan och knapparna, så att fofflerna inte faller av när man går.. =o)
..från sidan.. som synes blev de lite stora, men det var det första jag virkade som skulle ha en specifik storlek så jag är nöjd ändå.. =oD

Fler gästalster kommer..

Kommentarer
Postat av: Anne

Sjalen är jättefin! Fråga iDa om var hon hittat mönstret, för nu blev jag också sugen på att virka...

2010-03-01 @ 21:16:11
URL: http://annebjornstrom.blogspot.com
Postat av: Ewa

Åh, så fina både sjalen och tofflorna! Gillar färgerna på tofflorna!

2010-03-02 @ 05:16:46
URL: http://queenofspadina.blogspot.com
Postat av: iDa

Beskrivningen är från Drops, men den finns inte längre på deras sida eftersom beskrivningen var med garnet Mohair Lux som de inte längre har. Jag har dock en papperkopia som man kanske kan duplicera på något sätt? Garnet kan man ju använda vilket man vill faktiskt. =o)

2010-03-03 @ 20:38:01
Postat av: iDa

Tack förresten!



Ja, färgen på tofflorna blev riktigt lyckad. Härlig kombination. Sambon har valt knapparna. =oD

2010-03-03 @ 20:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0