"Mammas nya toffel"

Nu är de så äntligen färdiga: mina nya tofflor som egentligen är mer som en socka utan skaft. (Stickat efter Drops beskrivning.)
Varma och behagliga är de, men ser kanske inte riktigt ut som jag trodde att de skulle. Jag tror att de skulle sett snyggare ut om jag hade lite större fötter, för mönstret är för storlek 38/40. Större fötter inte bredare, ja ni ser ju själva vilka ankfötter på bilden (som för övrigt går att klicka på för att se större).
De har fått namnet "Mammas nya toffel" efter radioprogrammet "Mammas nya kille" (inte för att det finns några likheter mellan själva tofflorna och programmet, eller det kanske det finns?).


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag tycker de är jättefina! Gillar färgen också!

2010-02-14 @ 04:56:58
URL: http://queenofspadina.blogspot.com
Postat av: Emma

Tackar tackar.. Jag är inte helt missnöjd själv. Det är bara det att det aldrig ser riktigt ut som man tänkt sig.

2010-02-16 @ 20:52:50
Postat av: Anne.F

Det är det som är tjusningen med stickat.Jag tycker om dina tofflor,dom ser så varma o gosiga ut.

2010-02-18 @ 13:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0