Älska OS

Det finns många skäl att älska OS.

Ett är spänningen och glädjen våra svenska idrottare bjuder oss på i skidspåren och i andra idrottsgrenar.

Ett annat är kommentatorerna, de är verkligen engagerade, personliga och roliga med sina kommentarer.

En tredje sak jag älskar är att de visar allt i repris så här mitt på dagen och om man som jag då är rätt isolerad och totalt ovetande om vad som hänt kan man få uppleva spänningen i alla fall. Jag har sett Charlotte och Björn Ferry ta guld, Anna Haag ta silver och Anja krascha och det spelar absolut ingen roll om det var direksänt eller inte (jag har ingen aning).

Ett fjärde skäl är mössorna och vantarna för att inte tala om de gigantiska medaljerna. Varför inte ta i ordentligt när man gör nåt? Ingen som har sett OS har väl missat de svenska mössorna och har man nu vunnit en OS-medalj har man väl inget emot att den syns. Det är ju inte så att man bär den om halsen så hemskt länge att man behöver oroa sig för att få tjurnacke för att den är så tung.

Sen kan man som Milla Älska OS av helt andra skäl också. Alla skäl är lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0